Об’єктивна система ціноутворення – пріоритет Укравтодору
Кошторисно-нормативна база дорожнього господарства є повною і сучасною, що дозволяє об’єктивно та достовірно визначати вартість дорожніх робіт з врахуванням впровадження у виробництво нових матеріалів, техніки та технологій. Завдяки системній багаторічній роботі фахівців кошторисної справи дорожньої галузі нормативно-кошторисні документи постійно оновлюються.
Таку заяву зробив Артем Безуглий, науковий експерт – заступник директора з наукової роботи Державного дорожнього науково-дослідного інституту імені М.П. Шульгіна під час науково-практичного семінару «Кошторисне ціноутворення в дорожньому господарстві», що відбувся 17 вересня 2015 року в Укравтодорі.
В зазначеному заході взяли участь спеціалісти, що відповідають за питання кошторисного ціноутворення в службах автомобільних доріг в областях, облавтодорах, представники підрядних, проектних, наукових організацій та приватних підприємств.
«В умовах обмеженого фінансування дорожні підприємства мають оптимізовувати свої витрати, що вимагає високого професійного рівня від фахівців-кошторисників, тому Укравтодор і надалі буде продовжувати системну роботу з підвищення рівня кваліфікації фахівців кошторисної справи, удосконалення нормативно-кошторисних документів з метою достовірного визначення вартості дорожніх робіт на всіх стадіях інвестиційного процесу», – відзначив Анатолій Цинка, начальник Відділу інноваційного розвитку та кошторисного ціноутворення Державного агентства автомобільних доріг України.
Спеціалісти наукових та експертних організацій значну увагу приділили на семінарі огляду нових національних стандартів з ціноутворення в будівництві, актуальним питанням щодо визначення вартості дорожніх робіт, змінам в галузевих кошторисних нормах, порядку проведення експертизи проектів будівництва з урахуванням сучасних вимог, аспектам формування вартості дорожніх робіт в проектах, що реалізуються за кошти міжнародних фінансових організацій, особливостям складання договорів підряду на виконання проектно-вишукувальних та будівельних робіт за стандартами FIDIC тощо.
Заслухавши та обговоривши доповіді, на семінарі було вирішено:
1. Продовжити роботу з розробки кошторисних нормативів, що враховують впровадження у виробництво нових матеріалів, сучасної техніки та технологій.
2. Постійно включати до Тематичного плану НДДКР Укравтодору науково-дослідну тематику щодо питань кошторисного ціноутворення.
3. Удосконалити процес моніторингу цін на дорожньо-будівельні роботи шляхом створення регіональної інформаційно-аналітичної системи моніторингу цін.
4. Рекомендувати службам автомобільних доріг в областях організувати регіональні виїзні навчальні семінари щодо актуальних питань кошторисного ціноутворення для підвищення рівня знань спеціалістів.
5. Організувати роботу з приведення нормативних показників кошторисного прибутку, передбачених стандартами ціноутворення, до належного рівня, що забезпечить сталий розвиток підрядних підприємств.
6. Активізувати роботу з впровадження програмних комплексів для визначення вартості дорожніх робіт та електронної бібліотеки нормативних документів з метою підвищення кваліфікаційного рівня працівників та запобігання помилок при визначенні вартості дорожніх робіт.
7. Вживати заходів щодо реформування системи ціноутворення та приведення її до європейських стандартів.